04.02.2019





5 лютого розпочнеться реєстрація на ЗНО 

5 лютого розпочнеться реєстрація на ЗНО

5 лютого розпочинається реєстрація участі в зовнішньому незалежному оцінюванні.
Цього року ЗНО складатимуть учні 11-х класів, а також студенти закладів вищої та професійної освіти, які завершують здобуття повної загальної середньої освіти.
Випускникам 11-х класів буде необхідно скласти шкільні іспити у формі ЗНО з трьох навчальних предметів:
  • українська мова і література (українська мова);
  • математика або історія України (період XX - початок XXI століття) (за вибором учня);
  • один із навчальних предметів, зазначених в переліку предметів ЗНО (за вибором учня).
Студенти закладів вищої та професійної освіти складатимуть ДПА у формі ЗНО тільки з двох предметів: української мови та на вибір математики або історії України.
Учні, які планують вступати до закладів вищої освіти матимуть можливість пройти тестування щонайбільше з чотирьох навчальних предметів. Загалом ЗНО відбуватиметься з 11 навчальних предметів.
В Українському центрі оцінювання якості освіти очікують, що цього року участь у тестуванні візьмуть понад 330 тисяч учасників.
Учасники, які складатимуть державну підсумкову атестацію формі ЗНО мають сформувати комплект реєстраційних документів та подати його особі, відповідальній за реєстрацію в закладі освіти, в якому вони навчаються.
Абітурієнти (випускники минулих років), які не складають ДПА у формі ЗНО, мають сформувати комплект реєстраційних документів та надіслати його на адресу свого регіонального центру оцінювання якості освіти.....Дивитися далі

5 лютого – День безпечного Інтернету: проведи акцію #STOP_SEXтинг

В Україні 5 лютого проводитиметься масова акція, присвячена темі «Інтимні селфі в Інтернеті – жарт чи небезпечний ризик?».
5 лютого відбудеться Всеукраїнська акція #STOP_SEXтинг до Дня безпечного Інтернету, який відзначається в 140 країнах світу, зокрема й в Україні. 

У межах акції Міністерство освіти і науки разом із Уповноваженим Президента з прав дитини Миколою Кулебою закликали вчителів провести урок для учнів 7-11 класів на тему «Інтимні селфі в Інтернеті – жарт чи небезпечний ризик?». Батьки також можуть приєднатися до акції та поговорити з дітьми про різноманітні ризики, до яких призводить надсилання своїх інтимних фотографій. Адже, як відомо, те, що потрапляє до Інтернет-мережі, майже неможливо видалити.

Щороку в Україні зростає кількість дітей, які отримують широкий доступ до мережі Інтернет. Одночасно з цим збільшується кількість злочинів сексуального характеру щодо дітей в онлайн-просторі – онлайн-грумінг та вимагання. Завдяки налагодженню довірливих стосунків з дитиною та використанню фейкових акаунтів в соціальних мережах, злочинці вимагають у дитини інтимні фотографії та шантажують її, погрожуючи розіслати фото знайомим, вимагають більш інтимні матеріали, гроші чи навіть приватні інтимні зустрічі. 

Наша мета – захистити дітей від сексуальних ризиків. Сьогодні ми не можемо їх сховати під ковпаком та ізолювати від шкідливої інформації. Однак ми маємо говорити із ними, розповідати про складні теми, будувати довіру. Окрім цього, дорослі також часто потребують більшої обізнаності, тому ми просимо усіх максимально поширити оприлюднену тематичну інформацію, – наголосила Міністерка освіти і науки Лілія Гриневич.

Матеріали до уроку розробила Анастасія Дьякова, національна експертка із захисту дітей від насильства офісу Уповноваженого Президента України з прав дитини, спільно з видавництвом «Ранок», кіберполіцією Києва та ювенальною превенцією Національної поліції України.

Урок отримав схвалення Інституту модернізації змісту освіти Міністерства освіти і науки України (лист ІМЗО від 28.01.2019 № 22.1/12-Г-21) та рекомендований до проведення в 7-11 класах закладів загальної середньої освіти.

Міносвіти мотивує майбутніх вчителів працювати в селах

Абітурієнти педвишів, що працюватимуть в селах, можуть першочергово вступити на бюджет.
У 2019 році вступники до педагогічних та медичних вишів, які мають бажання працювати в сільській місцевості, зможуть скористатися правом першочергового зарахування на бюджетну форму.
Відповідні рекомендації для Обласних державних адміністрацій були опубліковані на сайті МОН.

Це право поширюється на майбутніх лікарів та вчителів, що оберуть навчання на спеціальностях галузей знань 01 «Освіта/Педагогіка» і 22 «Охорона здоров’я».
Право першочергового вступу отримають ті, хто попередньо пройде конкурс та укладе угоду на відпрацювання в селі або селищі міського типу не менше 3 років. Ця вся робота проводиться на регіональному рівні: конкурс організовує облдержадміністрації (ОДА) на основі прогнозу місцевих рад щодо потреби фахівців з вищою медичною чи педагогічною освітою, – пояснив очільник директорату вищої освіти та освіти дорослих МОН Олег Шаров.
Зазначається, що структурні підрозділи ОДА мають надіслати до сільських, селищних та міських рад повідомлення щодо оголошення конкурсів на укладення угод про відпрацювання у сільській місцевості. Своєю чергою, сільські селищні та міські ради мають сформувати прогнозовану потребу у фахівцях медичної та педагогічної спеціальностей.

ОДА самостійно визначають порядок та умови конкурсів. Однак МОН радить одним із критеріїв визначити місце проживання учасника, щоб перевагу змогли отримати ті, хто живе в тому ж населеному пункті, що й майбутній роботодавець.
Таким чином підтримка буде надана тим дітям з сіл, які хочуть отримати вищу освіту і повернутися працювати до себе додому», – зазначив Олег Шаров.
Наголошується, що учасники повинні бути попередньо ознайомлені зі своїми обов’язками щодо навчання та відпрацювання. При цьому місцеві ради, які дають замовлення, зобов’язані ухвалити рішення про забезпечення майбутніх працівників безоплатним житлом на термін не менш як 3 роки.

Переможці конкурсів отримають право на першочергове зарахування. Їх конкурсний бал множитиметься на першочерговий коефіцієнт - 1,05. Крім цього, вступники на бакалавра (магістра медичного, фармацевтичного спрямування) в Умовах прийому мають право на спеціальну квоту-4, під яку буде надано частину бюджетних місць.

По закінченню навчання випускник повинен впродовж місяця прибути до місця відпрацювання, укласти трудовий договір та почати роботу.

ДПА в 9-му класі: внесено зміни до наказу

Під час вибору третього предмета, педрада школи обов’язково має враховувати побажання учнів.
Під час вибору третього предмета на ДПА в 9-му класі педрада школи обов’язково має враховувати побажання учнів – такі зміни були внесені до наказу МОН №59 «Про проведення в 2018/2019 навчальному році державної підсумкової атестації осіб, які здобувають загальну середню освіту».

У відомстві зазначають, що таку зміну МОН передбачило у зв’язку з численними звернення до Міністерства школярів та їхніх батьків.

Таким чином, цьогоріч випускники 9-х класів складатимуть державну підсумкову атестацію з 3-х предметів: перший – українська мова; другий – математика; третій – на вибір педради закладу освіти. Ухвалюючи відповідне рішення, педрада повинна орієнтуватися на побажання учнів школи.
Цей вибір неодмінно має відбуватися на засадах педагогіки партнерства. Педрада не може самостійно та безапеляційно визначати третій предмет, попередньо обов’язково потрібно запитати думку дітей та їхніх батьків. Варто вести відкритий діалог, зважати на «профільність» класу тощо, – зазначила Лілія Гриневич.
Третій предмет можна обирати з-поміж таких:
  • для класів, де не вивчається мова національної меншини: біологія, всесвітня історія, географія, зарубіжна література, іноземна мова (англійська, французька, німецька, іспанська), інформатика, історія України, правознавство, українська література, фізика, хімія.
  • для класів з навчанням чи вивченням мови національної меншини: біологія, всесвітня історія, географія, література, іноземна мова (англійська, французька, німецька, іспанська), інформатика, інтегрований курс «Література», історія України, правознавство, мова національної меншини, українська література, фізика, хімія.