26.04.2017

Олена Бондаренко: «елітна» школа — це яка?

Серія гучних скандалів про порушення і звільнення директорів прокотилася переважно, так званими, «елітними» школами. У чому ГО «БАТЬКИ SOS» тільки не звинувачували: знищуємо найкращі школи; хочемо їх приватизувати, закрити; поставити у ці школи «своїх» директорів; звільнити усіх вчителів; захопити батьківські кошти і т.ін.
ЕЛІТНА чи ПРЕСТИЖНА ШКОЛА. Це яка? Де дорого? Де за гроші батьків учнів завантажують купою додаткових занять, щоб усі стогнали? Де всупереч нормам законів і моралі витискають зі школи слабших учнів, щоб показати вищий рейтинг успішності? Де носять однакову шкільну форму (дизайнерську) і краватки? Невже ХОРОША школа має бути саме такою?
Поки що в уявленні багатьох батьків «хороша школа – де «дорого і важко». Десь на 3-5 році навчання у батьків виникає питання: чому ж так дорого? Школа ж наче не приватна? Чому ж так важко вчитись? І де ж ті знання? Батьки починають ставити незручні запитання........................Далі

 

Віктор Громовий: директор школи, якого не чекали

Автор: Віктор Громовий, освітній експерт, заслужений вчитель України.
Зайве доводити банальну істину про те, що школа завжди схожа на свого директора, що саме від його професіоналізму, мобільності, готовності до змін, творчого підходу до справи залежить доля освітніх реформ в Україні.
За моїми спостереженнями на сьогоднішній день у нас є таке співвідношення типів директорів шкіл:
1. Директор-господарник (60-70% від загальної чисельності директорів шкіл);
2. Директор-«паперовий король» (20-25% від загальної чисельності директорів шкіл);
3. Директор-«священна корова» (5-10% від загальної чисельності директорів шкіл);
4. Директор-науковець(1-3% від загальної чисельності директорів шкіл);
5. Директор-громадський діяч (1-2 % від загальної чисельності директорів шкіл);
6. Директор, якого не чекали (0,5-1% від загальної чисельності директорів шкіл).
Загальна кількість господарників і «священних корів» у нас лишається практично незмінною упродовж останніх двох десятиліть..................Далі

Директори шкіл для обрання надаватимуть план розвитку

Перед призначенням на посади директорів шкіл претенденти надаватимуть конкурсним комісіям перспективні плани розвитку навчального закладу та проводитимуть відкриті публічні презентації. Відповідні заходи передбачені Порядком призначення на посаду керівників загальноосвітніх навчальних закладів, що затверджений Кабінетом Міністрів.

Документ визначає механізм призначення на посаду керівників загальноосвітніх навчальних закладів державної форми власності. Також уряд рекомендує органам місцевого самоврядування протягом місяця визначити процедуру призначення директорів шкіл комунальної форми власності з урахуванням вищезазначеного порядку................Далі